A pusztinai tanulók jutalomtábora Hegyeshalmon

2015.09.21. | Keresztszülők

Keresztgyerekeink idén is több jutalomtáborban vehettek részt. Pusztináról kaptunk két szép összeállítást Bilibók Jenőtől és Mátyás Mónikától, amelyeket ezennel megosztunk mindenkivel. Reméljük, hogy sok élménnyel megerősödve örömmel kezdik ők is és Moldvában mindenütt az új tanévet a tanárok és a diákok, amihez jó egészséget és sok sikert kívánunk. KEMCSE Elnöksége

Hegyeshalmi jutalomtábor

Tavaly nyáron Pusztinára látogatott Illés István és Zsuzsanna. Ígéretet tettek, hogy vállalják az egyik tanulónk keresztszülőségét és felajánlották egy táborozás lehetőségét. Mivel a hely Magyarország nyugati részén van, tehát közel van Ausztria és Szlovákia, és mert a táborozás alatt a gyermekek a tulajdonukban lévő szállodában lakhattak, tudtuk, hogy kiváló jutalom lesz a legügyesebb tanulóinknak.

A keresztgyermekkel hamar megszületett a kapcsolat, amit rendszeresen ápolnak. Augusztus 23-29 között a táborra is sor került. Tíz legjobb tanulónkat nem volt könnyű kiválasztani, mert nagyon sok gyermek megérdemelte volna ezt a lehetőséget. Elsősorban a tanulmányi eredmények voltak a döntőek, de figyelembe vettük a magyar nyelv tanulása mellett a különböző versenyeken elért eredményeket is.

Augusztus 23-án este elindultunk a táborba. Másnap reggel érkeztünk a hegyeshalmi Barokk Hotelhez. A gyermekek csodálkozva néztek mindent és örültek, hogy minden legalább olyan szép, mint amit láttunk képeken indulás előtt a szálloda honlapján.

Már az első napon kiválóan szervezett program várt minket. A reggeli és a szállodával való rövid ismerkedés után átmentünk Mosonmagyaróvárra. Városnézés után megcsodálhattuk a Panoráma Hotelt, a tábor programjainak másik helyszínét. Utána a Duna folyón motorcsónakázás volt. Ez olyan jó volt, hogy minden gyermek szeretett volna többször a csónakba ülni. De már vártak minket Halásziban, ahol a tanulóink lovagolhattak. Szinte kivétel nélkül most ültek először lóra. A kisebbek a pónin lovagoltak, de természetesen kipróbálták a nagy lovakat is. A végén a helyiek meghívtak gulyáslevesre és lángosra.

A második napon Bécsbe mentünk. A gyermekek örömmel tapasztalták, hogy a határon senki sem kérte az irataikat. Csodálkoztak a sok szélenergia kollektoron. A házigazdáink által biztosított idegenvezető segítségével megnézhettük Bécs nevezetességeit. Szerencsénkre a parkoló automaták nem működtek, így azt a pénzt megspóroltuk és nyugodtan nézelődhettünk. A visszaúton megnéztük Freuenkirchent és a Fertő tavat. Este bemutatkoztunk a szálloda német vendégeinek, akik csodálták a diákjaink csodálatos hangját, ügyes táncát és szép népviseletét.

A harmadik napon Pozsonyba mentünk. Ott megnéztük a várat, a belvárost és a házigazdánk segítségével egy kis szlovák nyelvet is tanultunk. Utána átmentünk Kitsseebe, ahol megnéztük a Csokoládé Gyárat. A látogatás után szabadon lehetett kóstolni az édes finomságokból és minden gyermek otthonra is vásárolhatott a házigazdánktól személyenként kapott tíz euróra. Hazaérkezés után egy kiadós fürdésre is sor került a mosonmagyaróvári szálloda szabadtéri fedett jakuzzijában.

A negyedik napon találkoztunk a Kisalföld napilap erdélyi származású újságírójával. A beszélgetés után elmentünk a mosonmagyaróvári Futura Élményközpontba. Ott a gyermekek kipróbáltak minden érdekességet, előadásokon vettek részt a csillagászat, a fizika érdekességeiről. Délután meghívást kaptunk a Kult-utca című rendezvényre (https://www.facebook.com/media/set/?set=a.863732807049136.1073741944.435903223165432&type=3&pnref=story). Ott kisvonatozás után két helyen is bemutattuk népdalainkat, néptáncainkat. A rendezők vendégül láttak fagyira, zsíros kenyérre, kaptunk tőlük szőlőt, a házigazdáinktól pedig kalocsai mintás sapkákat.

Az ötödik napon elbúcsúztunk házigazdáinktól és elindultunk Budapestre, ahol találkoztunk a tanulóink keresztszüleivel, támogatóinkkal. Jóleső volt az újratalálkozás, de több tanulónk most először találkozott a keresztszülőjével. Az Országház előtt megnéztük a katonai parádét, majd a gyermekek szabadon játszhattak a nemrég épült Olimpiai parkban.

A jutalomtábor elérte a célját. A gyermekek hosszú ideig fognak emlékezni a tábor minden pillanatára. Olyan élményekkel telítődtek fel, melyek erőt fognak biztosítani arra, hogy a következő tanévben is szorgalmasan tanuljanak és kimagaslóan szerepeljenek a versenyeken.

A programokat és a teljes ellátást az Illés családnak köszönjük. A táborozás utazási költségeire 3500 lejt kaptunk a Romániai Magyar Pedagógusok Szövetsége Pillangó-táboros pályázatán, és majdnem ugyanennyit a keresztszülőink támogatásából. A házigazdáink segítségével megspóroltuk a szlovákiai autópálya díját, és mert többször besegítettek a szállításba is megmaradt 137.440 HUF és 17,40 E. Ebből az egyik keresztszülőnk kérésére a keresztgyermekei kapnak 50 eurót (16.000 HUF). A többit a támogatók egyetértésével a következő táborunkhoz fogjuk felhasználni. Ugyanis a jövő nyárra a szomszéd településre, Halásziba kaptunk táborozási meghívást.

Köszönjük Illés István és Zsuzsanna házigazdáinknak, továbbá Bakosné Bognár Éva, Dr. Szalay Júlia és Dr. Sziptner István, Dr. Bakcsy György, Bakay Anita, Németh Tamás, Tótok Péter, Monostori Ferenc Rudolfné, Gazdag Ernő és Gizella, Kimpel Benedek és Éva, Szamosi Elemér, Vörös Jánosné, Varga Albertné, Páll András, Dancsi Lajos, Gelányi Anikó, Lázár Mihályné Borika, Vihart Árpádné, Szentes László, Varga István és Kis András, Vékony Márta és Prekrit Judit támogatását. Köszönjük szépen! Isten fizesse!

Fényképes beszámoló a következő címen található: https://www.facebook.com/PusztinaiMO/media_set?set=a.1623733714574623.1073741832.100008140305319&type=3&pnref=story

Bilibók Jenő

Hegyeshalmi jutalomtábor a pusztinai gyermekeknek

Augusztus 23-án délután indultunk Hegyeshalomra a tíz legjobb tanulónkkal, akik egy jutalomtáborban vehettek részt az Illés család, a Pillangó Alapítvány és sok pusztinai keresztszülő és támogató jóvoltából. Egy nagyon jól megtervezett programban volt részünk. Így első nap a gyermekeink máris megcsodálhatták a Duna szépségét motorcsónakázás közben. Ezt követően a halászi lovardában kedvük szerin lovagolhattak, ami szintén nagy élmény volt a számukra.

A második napunk is csodásan alakult, hisz Ausztria fővárosába, Bécsbe látogattunk, ahol megtekinthettük a Hofburg épületegyütteseit, ellátogattunk a Szent István Bazilikába, majd hazafelé jövet megnéztük a gyönyörű Fertő tó környékét, illetve Frauenkirchenbe is betértünk meglátogatni a pompás Nagyboldogasszony templomot és a Mária kegyszobrot.

A harmadik napon utunk Szlovákia fővárosába, Pozsonyba vezetett, ahol először is a vár gyönyörűségét csodálhattunk meg, majd Pozsony központjának díszes utcáit ismerhettük meg, házigazdánk, Dr. Illés István vezetésével. Pozsony után utunk Kitsseebe vezetett, ahol megtekinthettük a csokoládégyárat, majd a gyár üzletében kóstolgathattunk, illetve házigazdánk jóvoltából mindenki kapott tíz eurót, amire az otthoniaknak is vásárolhattunk finom csokit. Nagy élmény volt a gyermekeknek látni, hogyan készül a csokoládé, illetve nagy örömükre szolgált, hogy az üzletben kedvük szerint kóstolgathattak minden csokiból. E gyönyörű nap zárásaként Mosonmagyaróváron a Panoráma Hotel jakuzzijában vezethettük le a felgyűlt energiánkat egy kiadós lubickolás keretében.

Az utolsó napot Mosonmagyaróváron, a Futura élményközpontban tölthettük el, felejthetetlen élményekben volt részünk itt is. A gyermekek nagy örömére minden játékot ki lehetett próbálni, bármihez hozzá lehetett nyúlni. Délután népviseletbe öltözve kivonultunk Mosonmagyaróvár főterére, ahol szép énekes és táncos műsorral kedveskedtünk a közönségnek.

Pénteken reggel már hazafelé indultunk, de Budapesten még találkozhattunk néhány keresztszülőnkkel, megtekinthettük a Parlament előtti őrváltást, majd az Olimpiai Park játszóterén a gyermekek levezethették a felgyülemlett energiájukat. Ezután ismét buszra szálltunk és rengeteg élménnyel gazdagodva tértünk haza.

Egy nagyon szép és emlékezetes tábornak lehettünk részesei, aminek az emlékei még nagyon sokáig élénken fognak élni emlékezetünkben. Hálás köszönettel tartozunk az Illés család tagjainak, hogy fogadtak minket és egy nagyszerű programot találtak ki számunkra. Köszönjük azt a rengeteg szeretetet, amivel e négy nap alatt körülvettek minket! A Jóisten fizesse meg nekik és áldja meg minden jóval. Ugyanakkor köszönetet kell mondanunk a sok pusztinai keresztszülőnek és a Pillangó Alapítványnak, hogy anyagilag hozzájárultak az utazási költségeinkhez. Köszönjük Lázár Mihályné Borika falugazda felelősnek, hogy vállalta a keresztszülők által felajánlott támogatást összegyűjtését. Mi pusztinaiak, tanárok és gyermekek egyaránt, nagyon jól éreztük magunkat, rengeteg élménnyel gazdagodva tértünk haza otthonainkba és mindezt sok jólelkű embernek köszönhetjük. Isten fizesse mindenkinek a segítséget!

Mátyás Mónika

… és végül néhány gondolat a tanulóink élménybeszámolóiból:

Én nagyon jól éreztem magam. Nagyon szép volt itt. Hétfőn csónakáztunk, lovagoltunk és megnéztük a többi állatot a lovastanyán. Kedden voltunk Ausztriába és megnéztük a Bécset. Szerdán voltunk Szlovákiába, majd a csokigyárba, utána fürödtünk. Csütörtökön szerepeltünk Mosonmagyaróváron, voltunk a kis-vonattal. Majd voltunk a Csodák palotájában és nagyon szép volt. Én ott legjobban a mozgó homokot szerettem. Nagyon bánom, hogy ilyen hamar vége lett. (Karda Dária)

Ezen a héten azt szerettem, hogy voltunk a Csoki gyárban, Bécsben, Pozsonyban. Szerettem, hogy kaptam ajándékba egy napszemüveget, egy sapkát, 10 eurót, hogy tudjak csokit vásárolni. Megtanultam, hogy mondják a fagyinak és azt, hogy Köszönöm szlovákul. Egy szép hét volt. (Katona Eduárd Lőrinc)

Nagyon szerettem mindent, de a legjobban szerettem a Csodák Palotájában. Köszönök szépen mindent! (Száras Marika)

Én azt szerettem a Csodák Palotájában. Ott volt egy fal, amelyre ráragadtam. Nagyon szép volt ez a tábor! (Sándor Gabriella)

Egy nagyon szép hetünk volt. Az egyik napon voltunk Bécsbe. Ott nagyon tetszett. Sok palotát láttunk és sok fényképet csináltunk. (Mátyás Karina)

Nagyon szép volt ez a tábor. Nagyon jól éreztem magam ebben a táborban. Voltunk Ausztriában, Szlovákiában, megnéztük a várost, fürödtünk, játszattunk, énekeltünk és táncoltunk népviseletben. (Mátyás Denisza)

A táborban nagyon szép volt. Voltunk Bécsbe, majd Szlovákiába. Fürödtünk, játszattunk, voltunk lovagolni. (Mátyás Diána)

Voltunk Bécsben, Pozsonyban. Pozsonyban láttunk egy szép templomot és megnéztük a várost. (Kis Krisztina)

Nekem tetszett a Planetárium, ahol sok mindent tanultam. Összebarátkoztam Pista bácsival és Zsuzsa nénivel, akik vendégül láttak minket a hotelben. (Tamás Felicia)

A tábor nagyon szép volt. Szerdán este énekeltünk egy német csoportnak. Nagyon szerettem ezt a tábort és még szeretnék jönni ide Hegyeshalomra. (Katona Álina)

Adományozzon telefonja segítségével! Hívja az adományvonalat (13600) előszám nélkül, majd üsse be a 47-es kódszámot! A hívás ára bruttó 250 Ft. Köszönjük támogatását!
erdély.ma
Nyitólap | A csángók | Az egyesület | Keresztszülővé válni | Kapcsolat
Hírek, események | Klubdélutánok | Szociális tevékenység | Vallás, hagyományőrzés | Nyaralás, táboroztatás | Oktatás, továbbképzés | Falugazdák | Segítséget kérünk | Utazás Moldvába | Naputánjáró | Könyvek, kisfilmek, videók