top of page

Csíksomlyón, a pápai misén jártunk

Két moldvai csángó egyetemi hallgatónk, Solomon Annamária és Kaszap Johanna Kiss Melitta keresztszülőtársunk jóvoltából és segítségével eljutottak Csíksomlyóra, a pápai misére. Az ő rövid, személyes beszámolójukat olvashatják itt, amelynek megírására Toroczkay Katalin alelnökünk biztatta őket.

Utazásunk május 31-én kezdődött a Keleti pályaudvar peronján, ahol gyülekeztünk a Magyar Örökség és Európa Egyesület tagjaival, hogy majd a vonattal induljunk Székelyföld felé. Mindhárman, Kaszap Johanna, Solomon Annamária és Solomon Péter izgatottan vártuk a csodálatos napot, ami előttünk állt. A vonatfülkében vártak ránk különböző útikalauzok, kis zászlók és kitűzök, amelyeken Ferenc pápa képe szerepelt.

Egy hosszú éjszakai vonatozás után Gyergyószentmiklóson reggelivel ébresztettek. Még egy kis idő elteltével, megérkeztünk a várva várt célállomásra, Csíkszeredába. Zuhogó eső várt ott minket, de ez nem akadályozott meg bennünket, hogy élvezzük a pillanatot. Elindultunk szép lassan a csoporttal a csíksomlyói nyereg felé, útközben megálltunk a Márton Áron Főgimnázium előtt, ahol nosztalgiával visszaemlékeztünk a régi szép időkre, amiket ott töltöttünk gimnazista korunkban. Tovább sétálva arra lettünk figyelmesek, hogy sokan csodálják csángó népviseletünket.

Hosszú gyaloglás után, végre felértünk a nyeregbe, kicsit sárosan, kicsit elázva és fáradtan, de annál boldogabban. Bár Ferenc pápát nem láthattunk közelről, mégis a kisugárzása mélyen megérintett minket. A szentmise latin nyelven folyt, a prédikációt viszont a pápa olaszul mondta és lefordították románra, illetve magyarra.

A mise után szabad programot kaptunk, a közös ottlétünk a Fenyő Hunguest hotelben folytatódott, ahol egy svédasztalos vacsora várt ránk. A finom vacsora után visszasétáltunk a vonat állomásra és ott beszélgettük az aznapi élményeinkről. Kicsit szomorúan indultunk vissza, mert ilyen gyorsan véget ért az utazásunk, de sok maradandó élményben volt részünk és ez feltöltött minket lelkileg.